Сепаратори підшипників кочення.
Сепаратор підшипників кочення призначений для утримання тіла кочення: кульок або роликів, на відстані один від одного під час їх обертання в підшипнику. “Це свого роду зчіпка між вагонами в поїзді, що б один вагон не зіткнувся з іншим під час прискорення або гальмування. Сепаратори бувають різних видів в залежності від типу підшипника, його призначення і навантажень які він буде відчувати і ціни.
Сталеві і латунні сепаратори (штамповані).
Штампований сталевий сепаратор, це сепаратор який найбільш часто використовується і його можна зустріти в більшості стандартних підшипників. Вартість виготовлення і універсальність – головні причини його популярності.
Температура роботи підшипника зі сталевим сепаратором
для сталевих сепараторів до 300 градусів за Цельсієм;
для латунних сепараторів до 250 градусів за Цельсієм
Мастило штампованих сталевих і латунних сепараторів
Через тертя металу об метал підшипник вимагає правильного і адекватного змазування. Можливі несправності підшипника через нестачу мастила. Якщо підшипник вже закритий захисними шайбами, то завод виробник обов’язково повинен покласти мастило.
Ударопрочность і вібростійкість штампованих сталевих і латунних сепараторів, порушення співвісності.
Підшипники мають досить невеликой ударопрочністю і стійкістю через особливості конструкції штампованого сепаратора і можливості його розбалансування.
При порушенні сосності між валом і корпусом існує великий ризик пошкодження штампованого сепаратора і як наслідок самого підшипника.
Гранична швидкість обертання штампованих сталевих і латунних сепараторів
Підшипники зі штампованими сепараторами бувають як звичайні так і високошвидкісні. В даному випадку на швидкість впливає точність виготовлення підшипника.
Ковані латунні сепаратори (які пройшли механічну обробку)
Кований латунний сепаратор, це сепаратор, виготовлений в процесі лиття і минулий механічну обробку. Характеризується не тільки високою міцністю, але і ціною виготовлення.
Температура роботи підшипника з кованим латунним сепаратором.
Латунь як метал обмежує своє використання 250 градусами за Цельсієм.
Мастило підшипника з кованим латунним сепаратором.
Низький коефіцієнт тертя між металом і латунню дозволяє короткочасне використання підшипника в умовах недостатності змазування. Але все ж ми рекомендуємо завжди перевіряти достатність мастила.
Ударопрочность і вібростійкість кованих латунних сепараторів, порушення співвісності.
Відмінна вибростойкость даного сепаратора дозволяє використання підшипника в вібраційних і ударних середовищах. Саме ці сепаратори використовує, наприклад, Мінський підшипниковий завод при виробництві вібростійких підшипників. Звичайно, ціна такого підшипника істотно дорожче. Тим не менш, не рекомендується порушення соостності валів при їх використанні.
Гранична швидкість обертання кованих латунних сепараторів
Матеріал сепаратора дозволяє підшипника працювати на граничних швидкостях обертання і кілько їх збільшує. При цьому підшипник може сприймати різкі гальмування або прискорення без порушення його функціонування.
Полімерні (поліамідні) сепаратори підшіпніков
Це сепаратори отримані методом лиття з поліаміду який також може бути армований скловолокном з метою підвищення жорсткості. Дані сепаратори все більш часто можна зустріти і на стандартних підшипниках замість штампованого сталевого. Наприклад: KOYO (в невеликого діаметра радіальних підшипниках), SNR і VPZ в конічних роликових підшипниках.
Температура роботи полімерних сепараторів підшипника.
Менше ніж у сталевих сепараторів і становить до 120 градусів за Цельсієм (короткочасно до 150 градусів гранична). Таким чином, для середньостатистичного підшипника цих величин цілком повинно вистачити для нормальної роботи.
Мастило полімерних сепараторів підшипника.
Через низький коефіцієнта тертя металу і полімерів, допускається робота підшипника в умовах недостатності мастила.
Ударопрочность і вібростійкість полімерних сепараторів, порушення співвісності.
Підшипники з полімерних матеріалів здатні краще переносити удари і вібрації викликані роботою механізму. Це пов’язано перш за все з еластичністю і малою вагою матеріалу сепаратора. З тієї ж причини у підшипника нижче сприйнятливість до порушення сносності вала. Еластичність матеріалу не дає сепаратора лопнути або деформуватися.
Гранична швидкість обертання полімерних (поліамідних) сепараторів
Поліамідний сепаратор не впливає на швидкість обертання підшипника. Тому вони бувають як звичайні так і високошвидкісні.
Текстолітові сепаратори підшипників
Це сепаратори які виготовлені на основі фенолформальдегидного пластика. Такий сепаратор виготовляється шляхом лиття, а потім проходить механічну обробку. Такі сепаратори не розколюється і не стираються. Характеризується високою ціною, яка відбивається на загальній вартості підшипника.
Температура роботи підшипника з текстолітовими сепаратором.
Температура роботи обмежена 110 градусами за Цельсієм. Це пов’язано, перш за все, з тим, що при нагріванні текстолит виділяє шкідливі формальдегіди.
Мастило текстолітових сепараторів підшипника.
Має високі антифрикційни властивості за рахунок низького коефіцієнта тертя. Тому може короткочасно працювати в умовах недостатності змазування.
Ударопрочность і вібростійкість, порушення співвісності текстолітового сепаратора.
Підшипники з текстоліту добре переносять вібрації і удари. Сепаратор має малу інерцію, міцний. У той же час не рекомендуються деформації пов’язані з порушенням співвісності вала.
Гранична швидкість обертання текстолітового сепаратора.
Володіє чудовими показниками збільшення граничних швидкостей обертання підшипника. За рахунок своїх властивостей даний сепаратор часто встановлюють на прецизійні (високоточні) і високошвидкісні підшипники. За рахунок низької інерції сепаратор добре переносить різкі прискорення і гальмування підшипника.