Як зберігати підшипники, основні правила їх консервації та чистки.
Ресурсні випробування підшипників демонструють, що при виконанні необхідних умов їх зберігання, періоди їх нормальної роботи перевищує період служби інших механізмів і машин. На практиці же, із-за порушення правил зберігання, встановлення та експлуатації – підшипники є одним з найчастіше замінних елементів. Тому виконання умов зберігання має вирішальне значення для підвищення строку єксплуататції техніки.
Зберігання підшипників.
Головною небезпекою для підшипників при зберіганні є корозія, яка, змінюючи шорсткість поверхонь, в подальшому призводить до передчасного зносу і зменшення довговічності підшипника. Тому недопущення виникнення корозії, є основним завданням зберігання (складування і консервації).
Організація складу.
Склад для зберігання підшипників повинен бути сухим. Відносна вологість повітря не повинна перевищувати 60% при нормальних коливаннях температури (в різні пори року від 8 до 30 ° С). Переважною температурою є більш низька, так як вона запобігає розрідженню мастила. Однак при температурах нижче зазначеного діапазону мастило кристалізується, що призводить до розриву масляної плівки і утворення на металі оголених місць.
Крім того в складському приміщенні повинні бути виключені:
– добове коливання температури, що перевищує 5 ° С;
– присутність агресивних домішок в атмосфері;
– підвищена запиленість (частинки пилу є центрами конденсації вологи навіть при низькій відносній вологості).
Склад повинен бути обладнаний стелажами відкритого типу, полки яких покриті листовим залізом. Їх не слід розташовувати поблизу джерел підвищеної зниженої температури щоб уникнути місцевих змін температури і утворення конденсату. З цієї ж причини неприпустиме попадання на стелажі з підшипниками прямих сонячних променів.
Приклад відкритих стелажів для зберігання підшипників.
Отримані підшипники, розміщують на стелажах в такому порядку, щоб їх видача відбувалася після використання підшипників з раніше отриманих партій.
Очищення і консервація.
Заводи – виробники гарантують захист підшипників від корозії протягом не менше 6 місяців з дня виготовлення та консервації (в залежності від виду консервації та типу упаковки) і до монтажу їх не слід розпаковувати.
У разі пошкодження упаковки, підшипники розпаковують, промивають в бензині з додаванням 6-8% мінерального масла або керосині, просушують, змазують і упаковують знову. Виявлені на поверхні підшипників місця корозії обробляють пастою ГОІ (порошок окису хрому, розведений в мінеральному маслі до стану сметанообразной маси). Для цього пошкоджену поверхню натирають сукном або повстю, змоченим пастою. Плями корозії з монтажних поверхонь підшипника видаляють “м’якої” шкіркою. Риски, що утворилися при цьому, зачищають пастою ГОІ.
Не допускається зачистка шкіркою робочих поверхонь підшипника: доріжок кочення кілець, кульок і роликів.
При роботі рекомендується використовувати чисті серветки або папір, так як піт рук значно прискорює корозію підшипників.
Якщо ви стосувалися підшипника голими руками, обов’язково змастіть його маслом або мастилом. Або ви ризикуєте незабаром виявити на ньому іржу.
Закінчення гарантійного терміну зберігання та переконсервація.
Зазвичай гарантійний термін зберігання підшипників складає від 1 до 3 років. Потім проводиться його переконсервація. При правильній переконсервації підшипник незакритий типу може зберігається дуже довгий період часу (в буквальному сенсі десятиліттями). Після закінчення гарантійного терміну зберігання підшипники оглядають і переконсервіруют. При переконсервації старе мастило видаляють, для чого підшипник промивають в гарячому мінеральної олії (90-100 ° С) з періодичним струшуванням і прокручуванням. Допускається проводити промивання в чистому бензині з додаванням 6-8% мінерального масла або гасі. Чисті підшипники покривають захисним мастилом (технічний вазелін, гарматне мастило або ПВК) для чого їх занурюють у ванну з підігрітою до 40-45 ° С мастилом на 10-15 хвилин до вирівнювання температури.
Потім дають стекти надлишку мастила і після охолодження упаковують в парафінований папір.
Підшипники закритого типу (ущільнення 2RS, ZZ і ін.) з робочим мастилом, яке закладається в них на заводі-виробнику, не розконсервовують. Промивати або наносити на них захисне мастило зануренням не допускається, так як проникаюча через зазор між шайбою і кільцем рідина може вимити мастило або ж змінити його експлуатаційні властивості. Для очищення таких підшипників використовують змочені тампони, а консервують нанесенням на монтажні поверхні робочого мастила.
Дані правила підходять для всіх типів підшипників.
Залишилися питання? Телефонуйте.